Blueridge parkway 5/6/7/8 juni

9 juni 2018 - Cherokee, Verenigde Staten

Weer een paar dagen verder ........ zo snel alweer. Het is alweer hoog tijd om te gaan slapen en jullie worden al bijna weer wakker.

De afgelopen dagen hebben wij bijna (een.klein stuk snelweg tussendoor gepakt) de hele BlueRidge Parkway afgereden. Toch zo een 750km met een max.snelheid van 70km maar door de vele bochten vaak veel minder. Het was vermoeiend elke dag, maar zeer de moeite waard.

Het is overal zo groen, zo mooi en indrukwekkend. Op een gegeven moment moet je er op letten dat je niet 100 foto's maakt van die prachtige bergen met die blauwe waas, want op de foto lijkt het op elkaar maar in het echt is dat echt niet zo. Onderweg helaas geen beer gezien, wel roofvogels en een paar herten en wat eekhoorns. Hahaha wel jammer want die heb je in Nederland ook! We hadden wel gehoord bij een  bezoekerscentrum waar we waren, dat er in de buurt een beer met haar jong rondliepen en voorzichtig moesten zijn als we gingen wandelen. Ik maakte nog een grapje dat ik slangen erger vond om tegen te komen en toen zei de aardige mevrouw doodleuk dat er net een paar uur geleden een grote zwarte slang bij het voorportaal had gezeten. Omg. Ik kreeg er de kriebels van...en heb die dag constant om me heen gekeken. Gelukkig verder behalve hier en daar een vlieg of mug nergens last van. Ook het weer is tot en met vandaag fantastisch geweest. De voorspelling is iets minder, maar ach daar kunnen we mee leven.

Op dit moment zijn we in Cherokee en gaan we in de ochtend even de boel hier verkennen. We blijven hier tot zondag, dus tot dan even geen nieuws. Gegroet allemaal...

1. Birgit van Lohuizen:
    10 juni 2018
    Leuk om te lezen en zo jullie te volgen. Have fun!