Cherokee, Smokey Mountains en in Pigeon Forge het Titanic Museum

11 juni 2018 - Sevierville, Tennessee, Verenigde Staten

Een heerlijk dagje in Cherokee zaterdag, beetje uitgeslapen en een heerlijk ontbijtje. Het hotel is fantastisch, net gerenoveerd en de kamer groot met een apart zitje en nog een balkon aan de voorkant. Echt super om daar te zitten en iedereen te zien langsrijden. Mooie auto's van een Nascar evenement in de buurt en prachtige motoren in alle soorten en maten inclusief de mensen die erop zitten, wat een attraktie.....We zijn naar het museum van de Cherokee geweest, een mooie rondleiding over de hele geschiedenis van deze stam Native Americans en er was een jaarlijks evenement met kraampjes met handwerk en verhaalvertellen. Nog wat rondgelopen en een lekkere ATW (all the way...uien,chilli en mosterd) hotdog gehaald met uienringen en patat. Jamjam.

Zondagochtend heel vroeg opgestaan en uitgechecked en de eerste trip gemaakt naar  Clingman Dome, een mooi uitzichtpunt met een 360graden uitzicht. We hebben mooie foto's gemaakt maar helaas niet vanaf het hoogste uitkijkpunt, het was te mistig. Daarna doorgereden naar Cades Cove, een soort vallei in de bergen heel geisoleerd die in 1800 bewoond werd door een paar kolonisten families. We hebben er een hert en beer gezien!

In de middag zijn we doorgereden naar het Titanic museum, die ik bij het plannen toevallig tegenkwam. Erg indrukwekkend en mooi om te zien. Er zijn een aantal echte voorwerpen daar ter beschikking gesteld door de fam. van nabestaanden of verzamelaars. Alles respectvol en mooi gedaan. Het personeel allemaal in de kleding van die tijd en je ticket krijg je met boardingpass alsof je zelf passagier bent...:).

Op 10min. Afstand een leuk hotel gevonden en na een zeer geslaagde dag zo lekker douchen en slapen. Morgen zo een 350km naar Nashville op normale wegen, geen bergen meer dus prima te doen. Voor nu groetjes en tot gauw.