1e deel Skyline Drive en Luray Caverns

4 juni 2018 - Luray, Virginia, Verenigde Staten

Hello Hello,

Onze dag zit er bijna op, nu heerlijk even relaxen bij ons hotelletje.... We hebben een korte nacht gehad en na een lekker ontbijtje op pad gegaan. Het weer was de afgelopen 2 weken hier vreselijk met onweersbuien en veel regen en het hele gebied met overstromingen. Hahahaha en laat het nou zo zijn dat de weergoden ons een leuke vakantie gunnen, want vanaf vandaag super lekker weer en zonnetje. De vooruitzichten zijn ook prima. Onze eerste stop was een Walmart supermarkt, ik ben er zo gek op.....daar hebben we 2 campingstoelen, koelbox en onze eerste boodschappen gehaald. Voor lunch lekkere broodjes met turkey beleg en voor ons avondeten een heerlijke gebraden kip in lekkere saus met salade. Gisteren hadden we in een leuk restaurant gegeten en we zijn van plan om ook eens af en toe gewoon lekkere dingen zelf bij het hotel te maken. 3 weken lang uit eten komt op een gegeven moment ook je neus uit.

Het eerste deel van de Skyline Drive was prachtig. Het is een route door een nationaal park dat door president Rooseveld in 1936 is geopend. Alle stadslui uit de omgeving kwamen hier geníeten van de natuur in hun vrije tijd. Bij het stadje Luray zijn wij afgeslagen en daar de Luray Caverns bezocht. Grotten bij toeval ontdekt toen een boer met zijn zoon op het land bezig waren en door een gat vielen, ik heb nog nooit zoiets gezien echt prachtig. Een rondtour van een uur met gelukkig een kleine groep. Normaal gesproken is het hier super druk, maar vandaag waren denk ik de meeste mensen nog niet op pad door het weer van de afgelopen dagen. Weer een mazzeltje voor ons.

Tot nu toe hebben wij het prima naar onze zin, erg aardige mensen overal en zeer behulpzaam. Af en toe wat gedoe met de navigatie, maar uiteindelijk komen we er wel.. Morgen weer leuke tocht voor de boeg, nu lekker eten en vroeg naar bed.

Tot gauw

Van reisblog naar fotoboek