Charleston

20 juni 2018 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Charleston alweer, de tijd gaat veel te snel....... Eerst lekker rustig aangedaan in de ochtend en rond half 11 in de auto gestapt op weg naar ons volgende hotel. Een makkelijke rit van een paar uurtjes en onze slaapplek deze keer midden in het historische centrum. Na een bezoek aan de supermarkt, even onze koelbox aangevuld met koud drinken en wat eten, hebben we onze koffers en tassen voor de zoveelste keer uit de auto gesleept, daar zijn we inmiddels pro in :-) en zijn het centrum lopend gaan bewonderen.

Het is net zo een leuke stad als Savannah maar toch net even anders. Hier zijn de straten allemaal horizontaal/vertikaal en kan je makkelijk de weg vinden, maar de huizen zijn ook net zo mooi.

Historisch gezien net zo belangrijk als Savannah. Van wat ik heb begrepen zijn 40% van alle slaven hier aan wal gekomen en verkocht. Bizar idee dat je op precies dezelde plek hier nu rondloopt tussen de gezellige restaurants en hotels......

De Magnolia plantation hebben we de volgende dag bezocht. Deze plantage is opgericht door de familie Drayton in 1676 en is nog steeds in het bezit van de 12e generatie. Er werd rijst verbouwd en er waren voorzover bekend 45 slaven. Door de jaren en slechtere tijden, denk aan de Amerikaanse revolutie en de burgeroorlogen, is er veel van het oorspronkelijke land verkocht. Het is opengesteld in 1870 voor publiek want het was toen inmiddels de oudste publieke tuin van Amerika met duizenden bloemen en plantensoorten. Jammer genoeg toen wij er waren was er niet zo heel veel in bloei, we waren net te vroeg of te laat.

Het was weer een snikhete dag, maar wel een mooi en interessante.

Volgende stop is Williamsburg, tot dan.