Savannah

18 juni 2002 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Eindelijk weer even een teken van leven beste landgenoten...:-),

Bij het vorige hotel was de verbinding zo slecht dat het helaas niet mogelijk was mijn ipad te gebruiken om jullie op de hoogte te houden. De afgelopen dagen zitten we hier in een hittegolf, temperaturen van boven de 35 graden makkelijk. Pfff... Maar we gaan dapper op pad, elke dag om al het moois te zien. Nadat we in Commerce wat hebben gewinkeld zijn we vertrokken naar Augusta. Onze laatste stop voor Savannah. In het hotel leuke mensen ontmoet bij het zwembad, waar we tot laat in de avond gezellig mee hebben gekletst. Veel militairen (uit het hele land) van een legerbasis in de buurt, die daar op training waren en het weekend vrij hadden. We hebben lol gehad....

De volgende dag richting Savannah op ons gemakkie naar de supermarkt om wat eten en drinken in te slaan. Lang leve onze coolbox die we de 2e dag al hadden gehaald. Zo handig als we onderweg zijn of laat in de middag aankomen kunnen we zo wat te eten maken en klaar is kees. Na een redelijke nacht, het hotel kon schoner maar de bedden waren prima te doen zijn we naar het historische centrum gereden en hebben we een hop-on hop-off bus genomen voor de hele dag. Gelukkig maar acheraf want Savannah heeft een behoorlijk groot historisch centrum en om alles lopend te doen was onmogelijk geweest. De bus had 15 haltes en elke keer als we dachten, dit lijkt ons een leuke buurt zijn we uitgestapt. Mooie straten, bomen heel apart en met hangend spaans mos, prachtig om te zien. Dat spaanse mos blijkt een soort luchtplant te zijn die leeft van de stof in de lucht en bomen of gespannen draden gebruikt om aan te hangen. Prachtig om te zien en heel apart.

Rond lunchtijd zijn we in een zijstraatje bij een kleine bakkerij wat gaan eten, zelfgemaakte overheerlijke gevulde pasteitjes en een mini vlaaitje als afsluiter. Met een dikke buik zo een drie kwartier later weer op pad gegaan en de hele boulevard afgelopen en wat gaan drinken en snacken (inktvisringen) bij het Pirate House). De originele plek waar vroeger de piraten aan wal kwamen om zich te vermakem en lam te zuipen. Gaaf om te zien het restaurant is later gebouwd op de fundering en tunnels van de originele plek. Je kan de ingang van de tunnels nog in het restaurant bekijken. Moe van de hele dag hebben we de bus gepakt terug naar de eerste halte, waar onze auto stond geparkeerd en terug naar het hotel gereden.